نشانه های زبان C چیست؟

ساخت وبلاگ

بسیاری از نامزدها به دلیل عملکرد ضعیف در مصاحبه های مناسب رفتاری یا فرهنگی ، در مصاحبه های فنی رد یا پایین می آیند. مصاحبه های خود را با این دوره رایگان ، جایی که با اطمینان در مورد سؤالات مصاحبه رفتاری تمرین خواهید کرد ، آس کنید.

دوره رایگان دریافت کنید دوره رایگان دریافت کنید

عناصر جداگانه یک برنامه نشانه نامیده می شود. در یک برنامه C ، تعدادی از واحدها یا عناصر فردی رخ می دهد. به این عناصر نشانه های C گفته می شود. در زبان C ، 6 نوع نشانه زیر در دسترس است:

  1. شناسه ها
  2. کلید واژه ها
  3. ثابت
  4. عملگر
  5. شخصیت های خاص
  6. رشته های

شناسه ها:

هر عنصر برنامه در یک برنامه C شناسه نامیده می شود. شناسه متغیری است که دارای یک مقدار است و آن را در حافظه ذخیره می کند.

قوانینی برای اعلام شناسه ها:

  1. شناسه باید از الفبای A تا Z و A تا Z باشد.
  2. این ممکن است حاوی مقادیر عددی از 0 تا 9 باشد.
  3. این ممکن است حاوی مقدار زیربنایی باشد.
  4. شخصیت شروع یک شناسه همیشه باید یک نامه باشد. مثال: متغیرها ، توابع ، برچسب ها و غیره

کلید واژه ها

کلمات کلیدی کلماتی هستند که معنای آنها قبلاً توسط رایانه تعریف شده است-آنها کلمات از پیش تعریف شده در کامپایلر C هستند. هر کلمه کلیدی برای انجام یک عملکرد خاص در یک برنامه C است. کلمات کلیدی حساس به مورد هستند و در موارد کم نوشته شده اند. زبان C دارای 32 کلمه کلیدی است ، آنها عبارتند از:

ثابت

ثابت یک مقدار ثابت است که در هنگام اجرای یک برنامه قابل تغییر نیست. C ثابت را می توان به دو دسته طبقه بندی کرد:

  1. ثابت
  2. ثابت

ثابت

ثابت اصلی ، دوباره به این سه نوع تقسیم می شود:

  • عددی به دو نوع ، عدد صحیح و شناور تقسیم می شود.
  • کاراکتر به دو نوع ، شخصیت تک و رشته تقسیم می شود

ثانوی

ثابت ثانویه به انواع زیر تقسیم می شود:

  1. آرایه
  2. سازه های
  3. اتحاد. اتصال
  4. اشاره کننده
  5. enum و غیره

اپراتورها:

اپراتورها سمبل هایی هستند که دستورالعمل هایی را برای عملکرد عملکردهای مختلف ریاضی و منطقی ارائه می دهند. اپراتورها ابزاری هستند که می توانند داده ها و مقادیر متغیر را تغییر دهند.

اپراتورها به هشت نوع زیر طبقه بندی می شوند:

  1. اپراتورهای حسابی
  2. اپراتورهای رابطه ای
  3. اپراتورهای منطقی
  4. اپراتورهای افزایش/کاهش
  5. عملگر
  6. اپراتورهای بادی
  7. اپراتورهای مشروط
  8. اپراتورهای خاص

شخصیت های خاص

تمام شخصیت های غیر از A تا Z ، A تا Z و 0 تا 9 شخصیت های ویژه ای هستند. مثال: ،[،]،(،)

یک نوع داده کاراکتری 8 بیت حافظه مصرف می کند، به این معنی که می توان هر چیزی را در یک کاراکتر که مقدار ASCII آن بی ن-127 و 127 است ذخیره کرد. بنابراین، می تواند هر یک از 256 مقدار مختلف ممکن را در خود نگه دارد.

رشته

رشته گروهی از کاراکترها است که باید در دو گیومه قرار گیرند.

به عنوان مثال: char string[]=“gitam”;

متغیر

متغیر یک کلمه تعریف شده توسط کاربر است که بسته به نوع داده، مقداری فضای ذخیره سازی دارد. مقدار متغیر در طول اجرای برنامه تغییر می کند و نوع داده و مقدار آن در طول اجرای برنامه تغییر می کند. اعلان یک متغیر به صورت زیر است:

نوع داده var1, var2, . وارن;

مثال: int a , float a , char x1 ;

قوانین برای متغیرها

  1. متغیر ترکیبی از حروف و اعداد است.
  2. طول متغیر بیش از 31 کاراکتر نیست. با این حال، طول معمولا بیش از 8 کاراکتر است.
  3. یک متغیر نباید یک کلمه رزرو شده باشد.
  4. "نمادهای خاص، به جز علامت زیر (_)، مجاز نیستند.
  5. اولین کاراکتر در یک متغیر باید یک الفبا باشد.
  6. هیچ کاما یا فضای خالی در یک متغیر مجاز نیست.
استراتژی برای تحلیل فاندمنتال...
ما را در سایت استراتژی برای تحلیل فاندمنتال دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سعید شیخ‌زاده بازدید : 25 تاريخ : چهارشنبه 15 شهريور 1402 ساعت: 12:24